▪︎Mikä on Joulukuusikauppa ja sen arvot?
V: Joulukuusikaupan takana touhuaa neljä veljestä, jotka ovat jatkaneet isänsä ja setänsä perinnettä 1970-luvulta.
Arvoja, joita vaalimme, ovat perhe, yhdessä tekeminen sekä aitous
▪︎Mistä kuuset tulevat? Vastuullisuus
V: Viljelmämme sijaitsevat Eurassa, satakunnassa. Kotimainen viljelty joulukuusi on myös ekologinen valinta. Kaadettujen puiden tilalle istutetaan joka vuosi uusia puita ja pyrimme aina istuttamaan tuplamäärän kaadettujen tilalle. Viljelmät sijaitsevat paikoissa, joissa muu viljely on vaikeaa tai jopa mahdotonta, kuten voimajännitelinjojen alla ja vanhoilla pellon pohjilla. Toimimme myös joulukuusien maahantuojana ja tukkumyyjänä.
▪︎Käytättekö kemikaaleja?
V:Kuusiamme ei ole ruiskutettu kasvinsuojeluaineilla tai homeentorjunta-aineilla
▪︎Miten joulukuusikauppa käsittelee henkilötietojani?
V:Lännen Joulukuusikauppa Oy käsittelee kaikki asiakastiedot täysin luottamuksellisesti.
ja sitoutuu olemaan luovuttamatta asiakastietoja kolmannelle osapuolelle.
Tilaus
▪︎Tein verkkokaupasta tilauksen, mutta en saanut tilausvahvistusviestiä. Tililtäni on kuitenkin veloitettu tilauksen summa. Onnistuiko tilaukseni?
V: Ota yhteyttä myynti@joulukuusikauppa.fi
▪︎En saa tilaustani verkkokaupassa läpi, mikä neuvoksi?
V:Onko selaimesi päivitykset ajan tasalla? Oletko kokeillut tilauksen tekemistä toisella laitteella tai selaimella? Voisiko selaimesi välimuisti olla tyhjennystä vailla? Mikäli nämä keinot eivät auta niin olethan meihin yhteydessä myynti@joulukuusikauppa.fi
▪︎Miten seuraan tilaustani/ pystynkö seuraamaan tilaustani?
V: Lähetämme sähköpostiin aina toimitusvahvistuksen, kun tilauksesi on pakattu ja matkalla luoksesi. Sähköpostista löydät myös Matkahuollon seurantatunnukset jolla pääset seuraamaan tilauksesi kulkua. Pääkaupunkiseudun toimituksia et valitettavasti pääse seuraamaan, mutta lähetämme asiakkaalle sähköpostin toimituksen aikaikkunasta edeltävänä iltana tai toimitusaamuna sekä pyrimme soittamaan ennen toimitusta.
Toimitus
▪︎Mikä on tilaukseni toimitusaika?
V: Tuotteemme toimitetaan Matkahuollon välityksellä kotiovellesi ja pyrimme toteuttamaan toimituksen toivotulla päivämäärällä.
Pääkaupunkiseudulla hoidamme joulukuusten kuljetukset itse. Lähetämme asiakkaalle tekstiviestin edeltävänä iltana tai toimituspäivän aamuna ajankohdasta. Tekstiviestin lisäksi pyrimme myös soittamaan asiakkaalle, ennen toimitusta kotiovelle.
▪︎Missä toimitus viipyy?
V: Ota yhteyttä verkkokaupan chatissä, soittamalla tai sähköpostilla myynti@joulukuusikauppa.fi niin selvitetään
▪︎Miten kuuset pakataan? Mitä pakkausmateriaalia käytetään?
V: Pakkauksen ensisijainen ja tärkein tehtävä on suojata tuotetta. Kuusi pakataan tiheäsilmäiseen verkkoon ja pahviseen kuljetus laatikkoon.
▪︎Kuinka hyvin kuuset/havut säilyvät toimituksen ajan?
V: Kokemuksemme mukaan oikein hyvin. Ajat ovat lyhyitä ja pakkaamme tuotteet huolellisesti ja toimitamme vuosittain tuhansia lähetyksiä ympäri Suomen.
▪︎Miten kuusi/havutuotteet säilyy parhaiten.
V: Olemme koonneet erillisen artikkelin https://joulukuusikauppa.fi/joulukuusen-hoito-ohjeet/ . Artikkelissa kerromme myös kuusen asennuksesta ja hävityksestä.
Tuotteiden palauttaminen/vaihtaminen
▪︎Tilasin verkkokaupasta tuotteita, jotka eivät miellytä minua. Kuinka palautan tuotteet? tai Miten toimin jos tuote ei vastaa odotuksiani? (Reklamointi)
V: Ota yhteyttä myynti@joulukuusikauppa.fi niin hoidetaan asia kuntoon.
Vaihto- ja palautusehdot
Asiakkaalla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen 14 päivän vaihto- ja palautusoikeus. Palautusoikeus koskee vain alkuperäispakkauksessa olevia käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita. Joulukuusilla ainoastaan vaihto-oikeus. Asiakas vastaa tuotteiden palautuskuluista.
Liitä palautuksen mukaan seuraavat tiedot:
- nimesi, osoitteesi ja puhelinnumerosi
- pankkitilinumerosi
- sekä kopio Lännen Joulukuusikauppa Oy:n tilausvahvistuksesta
Palautusosoite:
Lännen Joulukuusikauppa Oy
Euraniityntie 62
27510 Eura
Huom! Emme vastaanota palautuksia yli 14 vrk kuluttua toimituksesta.
▪︎Olen palauttanut tilaamani tuotteet, kuinka pian saan rahani takaisin?
V: Kun palautus on hyväksytty, rahat palautetaan suoraan tilillesi palautuksen vastaanoton ja käsittelyn jälkeen.
▪︎Ongelmatilanteet kuljetuksessa sekä viallisten tuotteiden osalta
V: Mikäli tuote on kadonnut kuljetuksen aikana, vioittunut tai asiakkaalle on toimitettu väärä tuote, tulee asiakkaan ilmoittaa virheestä välittömästi osoitteeseen tuomas.nuotio@joulukuusikauppa.fi
Ilmoitus virheellisestä toimituksesta tai viallisesta tuotteesta on tehtävä 4 päivän sisällä tuotteen vastaanottamisesta. Jos paketti on vioittunut postissa, on tuotteesta tehtävä välittömästi reklamaatio postiin.
Kierrätys
▪︎Hiilijalanjälki? Miten ympäristö otetaan huomioon Joulukuusikaupan toiminnassa?
V: Kotimaisen kuusen kasvua ei nopeuteta kemikaaleilla ja hiilijalanjälki on pieni, ellei jopa plussan puolella, sillä puita kasvatetaan paikoissa, joissa kuusia ei muuten kasvaisi.
▪︎Mihin kierrätän joulukuusen? Tai pakkaustuotteet?
V: Olemme koonneet erillisen artikkelin https://joulukuusikauppa.fi/joulukuusen-hoito-ohjeet/ . Artikkelissa kerromme myös kuusen hävityksestä.
Jätteiden lajittelu säästää luontoa ja kukkaroa.
Pakkaustuotteet kierrätetään jätteiden lajitteluohjeita noudattaen. (Muovit muovinkeräykseen, pahvit pahvinkeräykseen)
▪︎Onko kaikissa myyntipisteissä sama valikoima, kuin verkkokaupassa?
V: Joulukuusien kohdalla kyllä paitsi isompia kuusia löydät esim. Matinkylän myyntipisteeltä. Kysy chatissä lisää niin selvitämme asiat.